Orientální tance jsou krásné na pohled a přirozeně rehabilitační, když se provádí správně. Proto vedeme kurzy v pomalejším tempu, dáváme pozor na správné držení těla a neustálé proudění dechu. Vše vysvětlujeme a případné chyby s úsměvem opravíme. Zkrátka pohoda a radost z tance na prvním místě.

Břišní tance jsou vhodné zejména pro ženy, které

  • mají sedavé zaměstnání
  • mají duševně náročnou práci
  • cítí se unavené nebo ve stresu (studentky, manažerky…)
  • trápí bolesti zad
  • se snaží otěhotnět.

Orientální tance – účinky

Funkční a zdravé tělo

  • Aktivujeme klenbu chodidla i pánevní dno, dbáme na rovná záda a uvolněná ramena.
  • Spravují se chybné pohybové stereotypy. Zlepší držení těla a silueta vypadá štíhlejší.
  • Uvolňují hrudní koš a zbavují bolestí okolo hrudní páteře.
  • Učí koordinaci celého těla, pohyby se postupně zjemňují.
  • Zlepšují pohyblivost kloubů; pohybem se promazávají u horních i dolních končetin.

Posilování a hubnutí břišní tancem

  • Krouživé a vlnivé pohyby uvolňují zatuhlé svaly nebo menší blokády páteře (typické zejména pro ženy pracující v kanceláři).
  • Svaly celého těla se zpevňují přirozeným způsobem, bez činek a posilovny.
  • Procvičují se svalové skupiny, které se při běžném pohybu nepoužívají. Pracují vnitřní svaly, zejména celý střed těla.
  • Jemně zvyšují tepovou frekvenci, takže jako aerobní pohyb spalují tuky. Přirozeným pohybem spálíte až 350 kalorií za lekci.

Zdravé orgány

  • Příznivě ovlivňují trávení, zrychlují pomalé zažívání.
  • Aktivují pánevní dno, které zabraňuje poklesu orgánů v pánvi.
  • Usnadňují přirozené hluboké dýchání a podporují okysličení organismu.

Ženské tělo

  • Upravují se menstruační i klimakterické potíže (bolesti při menstruaci, ztráta menstruace, nepravidelný cyklus, anovulace…).
  • Pomáhají při léčbě neplodnosti.
  • Podporují aktivní a zdravé těhotenství.
  • Díky uvolněné pánvi usnadňují porod.

Psychika

  • Zvyšují sebevědomí a podporují přijetí sebe sama. Ženy se na lekcích učí relaxovat a mít ráda a vnímat své tělo.
  • Uvolňují emoční uzly v energetickém těle, aby energie mohla volně proudit.
  • Prohlubují sexuální prožitek (vyšší sebevědomí, funkční pánevní dno).
  • Pomáhají při stresu a úzkosti, přinášejí pocit radosti ze života.

Břišní tance a těhotenství

Nedoporučuje se začínat v 1. a 3. trimestru (pokud nechodíte na specializovaný kurz břišního tance pro těhotné). Jestli ale už tančíte, vzdávat se tance nemusíte. Řada maminek si užívá kurzy po celou dobu těhotenství, pouze uzpůsobujeme taneční prvky jejich stavu – vynechává například akcenty a třasy. Naopak jemné krouživé pohyby jsou v těhotenství velmi vhodné, protože uvolňují oblast pánve. Budoucí mamince tak uleví od bolestí beder a bříška, navíc se často líbí i miminku v bříšku.

Každé tělo a těhotenství je ale jiné, proto vždy vedeme ženy, aby vnímaly své tělo. Je přirozené, že vám některé pohyby budou nepříjemné a jiné naopak přinesou potřebnou úlevu, třeba i u samotného porodu. Po šestinedělí se můžete k tanci pozvolna vrátit.

Zeptejte se svého gynekologa, jestli je pro vás vhodný orientální tanec v těhotenství nebo zda ho můžete zařadit jako cvičení po porodu.

Kontraindikace: pro koho se břišní tance nehodí?

Orientální tanec není vhodný po operaci břišní dutiny, při problémech s ploténkami a během rizikového těhotenství. Nenahrazuje fyzioterapii, ale může být jejím doplňkem, podobně jako jóga.

Břišní tance, věk a kondice

Že jste na tanec dřevo? Už vám dávno není 20? Máte problém s koleny? Břišní tance se vám budou líbit, i když jste nikdy netančily, doteď jste méně pružné nebo pohybově nadané. Naší nejmladší tanečnici bylo 16 let a nejstarší 76 let.

ukázková lekce zdarma